لوگو دکتر محمدرضا مقدم نیا
Search
Close this search box.
بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

بهترین زمان بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

بارداری بعد از ابدومینوپلاستی امکان پذیر است؟ ممکن است برای برخی از افراد سوال باشد که آیا بارداری نتیجه عمل ابدومینوپلاستی را از بین می‌برد و یا ممکن است بر اثر این عمل، توانایی در باردار شدن را از دست داد یا خیر. این سوالات ذهن بانوان را به خود مشغول کرده اند. به خصوص افرادی که به تازگی این عمل را انجام داده اند و یا قصد انجام آن را دارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم و به سوالات احتمالی شما پاسخ دهیم.

بارداری بعد از ابدومینوپلاستی
بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

بسیاری از افراد تصور اشتباهی درباره ابدومینوپلاستی دارند و فکر می‌کنند که اندام‌های داخلی در این جراحی صدمه می‌بینند. در صورتی که جراحی ابدومینوپلاستی تنها در ناحیه شکم انجام می‌شود و ارتباطی با اندام‌های داخلی تناسلی ندارد.

در واقع جراحی ابدومینوپلاستی برای جمع کردن پوست‌های اضافه شکم انجام می‌شود. برش‌هایی که جراح متخصص زیبایی در عمل ایجاد می‌کند، وارد ناحیه تناسلی نمی‌شوند، در نتیجه نمی‌توانند در روند بارداری و زایمان اختلالی وارد کند.

اما نکته ای که مهم است، این است که آیا بارداری بعد از ابدومینوپلاستی می‌تواند کار درستی باشد و آیا تاثیری بر نتایج این جراحی خواهد داشت یا خیر.

این مقاله نیز ممکن است برای شما مفید باشد: بهترین رژیم بعد از ابدومینوپلاستی چیست؟

معمولا جراحی ابدومینوپلاستی را به منظور از بین بردن پوست‌هایی که در ناحیه شکم و پهلوها آویزان شده اند انجام می‌دهند. وجود این پوست‌های اضافه در بانوان دلایل متعددی دارد که یکی از شایع‌ترین آن‌ها، بارداری‌های مکرر است.

بارداری‌های متعدد باعث می‌شوند که چربی‌های اضافی در شکم و پهلوها جمع شوند. گاهی اوقات این چربی‌ها در گذر زمان با تغذیه و ورزش نیز از بین نمی‌روند.

علاوه بر چربی‌ها، استرچ مارک‌ها نیز در اثر بارداری‌های متعدد بر پوست بدن باقی می‌ماند که عموما پس از اتمام دوره بارداری و شیردهی نیز از بین نخواهند رفت. عمل ابدومینوپلاستی می‌تواند اثرات بارداری بر پوست را برطرف کند. پس کاملا واضح است که بارداری پس از عمل ابدومینوپلاستی باعث می‌شود اثرات این عمل از بین بروند.

پس همانطور که بالاتر اشاره کردیم، بارداری بعد از عمل تامی تاک امکان پذیر است اما ممکن است باعث شود پوست به حالت قبلی خود بازگردد و اثرات این عمل از بین بروند.

این مقاله نیز ممکن است برای شما مفید باشد: مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

در صورتی که مجبور شدید بعد جراحی ابدومینوپلاستی زایمان انجام دهید، در نظر داشته باشید که زایمان حتما سزارین باشد. جراح شما می‌تواند از محل برش‌های ابدومینوپلاستی به عنوان برش‌های زایمان سزارین استفاده کند. با انجام این کار توسط پزشک، اسکارهای جدید بر روی پوست ایجاد نمی‌شوند و در نتیجه آسیب کمتری به ظاهر پوست شکم شما وارد خواهد شد.

جراحان پلاستیک مختلف نظرات متفاوتی در رابطه با بارداری بعد از ابدومینوپلاستی دارند. برخی بر این باورند که می‌توان حدود 6 ماه پس از جراحی شکم برای باردار شدن برنامه ریزی کرد، در حالی که برخی دیگر معتقدند با توجه به نتایج کوتاه مدت جراحی، این کار ارزش ریسک را ندارد و باید حداقل 6 سال صبر کرد. بهتر است برای یافتن پاسخ دقیق این سوال، با توجه به شرایط فردی خودتان با بهترین جراح پلاستیک در تهران مشورت کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *