لوگو دکتر محمدرضا مقدم نیا
Search
Close this search box.
جراحی زیبایی سینه

انواع جراحی زیبایی سینه

جراحی سینه یکی از جراحی‌های پرطرفدار است که انواع مختلفی دارد و افراد با توجه به نیاز خود در حیطه‌ی درمانی و یا زیبایی، اقدام به انجام این جراحی می‌کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی روش‌های جراحی سینه را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. 

انواع جراحی زیبایی سینه

کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه اغلب برای زنانی انجام می‌شود که ناراحتی فیزیکی و مشکلات سلامتی مرتبط با سینه‌های بزرگ و سنگین مانند گردن درد، کمردرد و بی حسی را تجربه می‌کنند. این روش شامل برداشتن پوست، چربی و بافت اضافی سینه است.

در حالی که جراحی کوچک کردن سینه به طور بالقوه می‌تواند بر حساس بودن سینه و توانایی شیردهی تأثیر بگذارد، معمولاً درد و مشکلات ناشی از سینه‌های بیش از حد بزرگ را برای اکثر زنان تسکین می‌دهد که کمک بزرگی به این زنان محسوب می‌شود. توجه به این نکته مهم است که تجربیات فردی ممکن است متفاوت باشند، و مشاوره با یک جراح واجد شرایط برای آگاهی کامل از نتایج بالقوه و ملاحظات مرتبط با جراحی کوچک کردن سینه بسیار ضروری است.

بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه یک روش رایج است که در زنانی که معمولاً در نتیجه سرطان سینه تحت عمل ماستکتومی قرار گرفته اند، انجام می‌شود. این جراحی با هدف بازگرداندن سینه به شکل و حجم مورد نظر از جمله بازسازی نوک سینه و حاله‌ی سینه انجام می‌شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگر اعصاب حسی یا غدد پستانی برداشته شده باشند یا به طور قابل توجهی آسیب دیده باشند، ممکن است بازیابی حس و عملکرد طبیعی سینه در این جراحی امکان پذیر نباشد.

شکل، اندازه و حجم سینه بازسازی شده را می‌توان با استفاده از پروتز‌های سینه به دست آورد. اگر از پروتز استفاده شود، اندازه پروتز سینه معمولاً با اندازه سینه سالم مطابقت خواهد داشت. بازسازی سینه را می‌توان در هر زمانی پس از ماستکتومی انجام داد. لازم به ذکر است که این روش به خودی خود تأثیری بر عود یا کنترل سرطان سینه ندارد. با این حال، بیماران در مورد چگونگی انجام معاینه پستان خود برای نظارت مداوم و تشخیص زودهنگام، دستورالعمل‌هایی را از طرف جراح خود دریافت خواهند کرد زیرا معاینات منظم برای اقدامات پیشگیرانه در این افراد بسیار ضروری است.

جراحی پروتز سینه

بزرگ کردن سینه یک عمل جراحی است که با هدف افزایش اندازه و بهبود فرم سینه‌ها انجام می‌شود. این روش جراحی یک انتخاب محبوب برای زنانی است که به دلایل مختلف به دنبال افزایش سایز سینه خود هستند. برخی از افراد ممکن است از اندازه کوچک سینه‌های خود احساس نارضایتی کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بزرگ کردن سینه را پس از بارداری یا برای رفع عدم تقارن سینه انتخاب کنند.

دو نوع پروتز سینه رایج عبارتند از: ایمپلنت‌های سالین یا نمکی که با محلول آب نمک استریل پر می‌شوند و ایمپلنت‌های سیلیکونی که با ماده سیلیکونی ژل مانند پر می‌شوند. انتخاب نوع ایمپلنت بر اساس ترجیحات فرد و توصیه‌های جراح تعیین می‌شود. قبل از انجام این جراحی، افراد می‌توانند اندازه‌های مختلف ایمپلنت‌های آزمایشی را امتحان کنند تا نتیجه مورد نظر خود را تعیین کنند.

بزرگ کردن سینه به طور کلی یک روش ساده در نظر گرفته می‌شود. با این حال، مانند هر جراحی دیگری، خطرات بالقوه و عوارض غیر قابل پیش بینی پس از این جراحی ممکن است وجود داشته باشند. بسیار مهم است که با یک جراح پلاستیک واجد شرایط مشورت کنید تا در مورد نگرانی‌ها، انتظارات و مزایا و خطرات احتمالی مرتبط با بزرگ کردن سینه و همچنین روش‌های جایگزین صحبت کنید. این مشورت شما را قادر می‌سازد تا تصمیمی آگاهانه بگیرید که به بهترین شکل با شرایط فردی شما سازگار است.

تزریق ژل یا چربی به سینه

تزریق ژل یا چربی به سینه‌ها روشی است که هدف آن افزایش اندازه و بهبود تقارن سینه‌ها و همچنین رفع هرگونه ناهنجاری ظاهری است. در این روش چربی از سایر نواحی بدن با استفاده از دستگاه لیپوساکشن استخراج می‌شود. پس از خالص شدن چربی، به سینه‌ها تزریق می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که تزریق چربی خطرات خاصی را به همراه دارد و محدودیت‌هایی نیز دارد. با این حال، زمانی که بیمار شرایط مناسبی برای انجام این کار داشته باشد، می‌تواند با تزریق ژل یا چربی به سینه، به نتایج رضایت بخشی دست یابد.

جراحی ترمیمی سینه

پروتزهای سینه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طول عمر بالایی داشته باشند. با این حال، افرادی که تحت عمل جراحی پروتز قرار می‌گیرند، باید احتمال نیاز اقدامات ترمیمی در آینده را در نظر بگیرند. در جراحی ترمیمی، پروتز سینه جایگزین می‌شود و ممکن است تغییرات دیگری نیز برای جوانسازی سینه اعمال شوند. توجه به این نکته مهم است که جراحی ترمیمی فراتر از جایگزینی پروتز است و بسته به شرایط فردی، ممکن است جراحی‌های پیچیده تری برای رفع مشکلات دیگر انجام شوند.

لیفت سینه (ماستوپکسی)

در برخی از زنان، سینه‌ها ممکن است به دلایل مختلفی دچار افتادگی شده باشند، وضعیتی که به آن پتوز گفته می‌شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که در مقایسه با بافت پستان، پوست اضافی وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل، لیفت سینه، که با نام ماستوپکسی نیز شناخته می‌شود، انجام می‌شود که شامل برداشتن پوست اضافی است. میزان افتادگی پوست در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به طور معمول، جراحی لیفت سینه با ایجاد برش‌هایی در اطراف حال سینه و قسمت پایینی سینه انجام می‌شود.

کوچک کردن سینه مردان (ژنیکوماستی)

مردان ممکن است به دلیل وجود بافت اضافی در سینه‌های خود، سینه‌هایی بزرگ‌تر از حالت معمول داشته باشند، وضعیتی که به نام ژنیکوماستی شناخته می‌شود. این مشکل در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد و به تنهایی با ورزش، رژیم غذایی یا دارو قابل حل نیست. برای درمان ژنیکوماستی، جراحی سینه ضروری است. 

در طی جراحی ژنیکوماستی، چربی اضافی و بافت سینه از طریق لیپوساکشن یا با برش جراحی برداشته می‌شود. این برش معمولاً در اطراف نوک پستان ایجاد می‌شود و در نتیجه یک اسکار بسیار کوچک که به راحتی قابل مشاهده نیست ایجاد می‌شود. دوره نقاهت جراحی ژنیکوماستی به طور کلی حدود 1-2 هفته طول می‌کشد.

آیا جراحی زیبایی سینه می‌تواند در آینده روی شیردهی تاثیر بگذارد؟

جراحی زیبایی سینه، از جمله بزرگ کردن سینه، لیفت سینه یا کوچک کردن سینه، ممکن است در برخی موارد بر شیردهی در آینده تأثیر بگذارند. میزان این تاثیر به عوامل مختلفی از جمله تکنیک جراحی مورد استفاده و آناتومی فردی بستگی دارد.

جراحی بزرگ کردن سینه، که شامل استفاده از پروتز می‌شود، به طور کلی در مقایسه با سایر روش‌ها خطر کمتری برای تأثیر بر شیردهی دارد. اگر پروتزها در زیر ماهیچه قفسه سینه و در نزدیکی دور نوک سینه نباشند، احتمال کمتری دارد که در تولید یا جریان شیر اختلال ایجاد کنند. 

جراحی کوچک کردن سینه خطر بیشتری برای تاثیر بر شیردهی دارد زیرا معمولاً شامل برداشتن مقدار قابل توجهی از بافت پستان از جمله غدد شیردهی است. با این حال، تکنیک‌هایی که نیازی به برداشت زیاد بافت غددی و شیردهی ندارند، مانند تکنیک برش عمودی، ممکن است تا حدودی به حفظ توانایی شیردهی در فرد کمک کند.

مهم است که در طول مشاوره با جراح خود، در مورد قصد خود برای بارداری و شیردهی در آینده صحبت کنید. صحبت در مورد این مسئله می‌تواند باعث شود محل برش و روش جراحی طوری برای شما انتخاب شود که اختلالی در فرایند شیردهی به وجود نیاید. 

جراحی زیبایی سینه، انتخابی موثر برای رهایی از مشکلات سینه

افراد زیادی از اندازه و شکل سینه‌های خود ابراز نارضایتی می‌کنند و به دنبال راه حلی برای رفع مشکلات مربوط به سینه‌های خود هستند. جراحی زیبایی سینه یک روش بسیار موثر برای رسیدن به به نتایج مطلوب برای این افراد است. به یاد داشته باشید که انتخاب یک جراح حاذق و با تجربه اهمیت بسیار زیادی دارد. یک جراح حاذق می‌تواند احتمال بروز عوارض ناخواسته را به صفر برساند.

ارتباط با دکتر مقدم نیا
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *