لوگو دکتر محمدرضا مقدم نیا
Search
Close this search box.
جراحی های زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم در طی سال های گذشته محبوبیت زیادی در میان افراد مختلف پیدا کرده است. با انجام این جراحی می‌توان چربی‌های ناحیه شکم و پهلو را از بین برده و از این طریق به شما در دستیابی به تناسب اندام کمک کنند. جراحی‌های شکم انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید با توجه به شرایط خود آن‌ها را انتخاب کنید. این جراحی‌ها مزایا و معایب خاصی به همراه دارند که معایب آن‌ها را می‌توان با انتخاب یک پزشک حاذق مدیریت نمود. در ادامه این نوشتار به بررسی جراحی زیبایی شکم و مزایا و معایب عمل زیبایی شکم خواهیم پرداخت.

جراحی زیبایی شکم چیست؟

جراحی زیبایی شکم به عنوان نوعی جراحی زیبایی شکم شناخته می‌شود که به واسطه آن می‌توان ظاهر بد شکم را بهبود بخشید. نحونه انجام این جراحی‌ به گونه ای است که پزشک به برداشتن چربی‌ها و پوست اضافی شکم پرداخته و از این طریق آن را کوچک می‌نماید. پس از برداشتن چربی‌های اضافی از متدهای خاصی برای تغییر طبیعی‌تر ظاهر شکم استفاده می‌گردد تا زیباجو به نتایج مورد انتظار خود دست یابد. جراحی‌های زیبایی شکم را می‌توان گزینه ای عالی برای افرادی دانست که از چربی‌های تجمع یافته در ناحیه شکم و اطراف ناف خود رنج می‌برند.

روش هاش جراحی زیبایی شکم

متداول ترین جراحی های زیبایی شکم

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی متداول‌ترین جراحی‌های زیبایی شکمی پرداخته و در این راستا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این جراحی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

جراحی لیپوماتیک برای زیبایی شکم

این روش از محبوب‌ترین جراحی‌ها برای زیبایی شکم است که طی آن پزشک اقدام به خارج کردن چربی‌های شکم می‌نماید. در این جراحی از دستگاه‌های خاصی استفاده می‌گردد که می‌توانند چربی‌های ناحیه شکم را شکسته و در نهایت خارج سازند. این دستگاه‌ها به هیچ عنوان به دیگر بافت‌های بدن و عصب‌هایی که اطراف چربی‌ها را احاطه کرده اند آسیبی وارد نمی‌کنند؛ بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

عمل لیپوساکشن 

از دیگر جراحی‌های زیبایی شکم می‌توان به لیپوساکشن اشاره نمود. در این جراحی ابتدا پزشک مایع مخصوصی را به بخش داخلی شکم تزریق نموده و پس از چند دقیقه با استفاده از دستگاه‌های خاصی با نام لیپوساکشن فرایند خارج سازی چربی‌های شکم را آغاز می‌کند. این عمل نیز طرفداران بسیاری دارد و با انجام مراقبت‌های بعد از جراحی، نتیجه رضایت بخشی را به همراه خواهد داشت.

جراحی ابدومینوپلاستی برای زیبایی شکم

این عمل زیبایی شکم را می‌توان به عنوان بهترین روش برای لاغری شکم معرفی نمود که طی آن می‌توان پوست شکم را نیز لیفت نمود. با توجه به این موضوع شما پس از جراحی شاهد شل شدگی پوست شکم خود نخواهید بود و این امر از مهم‍ترین مزیت‌های این متد است. مهم‌ترین نکته برای انجام عمل ابدو، مراجعه به بهترین جراح زیبایی شکم است. 

چرا جراحی های زیبایی شکم؟

نقاطی همچون شکم و پهلوها مقاومت زیادی در برابر لاغری دارند. همین امر موجب شده تا عموم افرادی که ورزش و رژیم غذایی را برای لاغری انتخاب می‌کنند نتوانند به نتایج مورد انتظار خود دست یابند. جراحی‌های زیبایی شکمی جزو روش‌های پرطرفدار هستند که جایگزین رژیم‌های غذایی بسیار سخت و ورزش‌های سنگین به حساب می‌آیند. این عمل‌ها کمک می‌کنند که سریع‌تر شکم و پهلوهای خود را لاغر کنید. در حال حاضر این جراحی‌ها رواج بیشتری میان خانم‌ها دارند؛ زیرا عوامل مختلفی همچون زایمان و یا کاهش وزن زیاد می‌توانند زمینه‌های شل شدگی بافت شکم را فراهم سازند.

نکته ای که بایستی بدانید این است که رژیم‌های غذایی و ورزش نمی‌توانند چنین بافت شکمی را ترمیم کنند؛ بنابراین باید به فکر راه حل‌های مناسب‌تری بود. جراحی زیبایی شکم با مورد هدف قرار دادن چربی‌های ناحیه شکم این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا ظاهر بهتری به شکم و پهلوهای خود بدهید. این امر در صورتی تحقق می‌یابد که در انتخاب پزشک جراح خود موفق عمل کنید.

آیا جراحی های زیبایی شکم برگشت پذیر هستند؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این جراحی‌ها در صورتی برگشت پذیر هستند که مراقبت‌های لازم را رعایت نکنید. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت اگر پس از انجام عمل زیبایی شکم نسبت به مراقبت‌های این جراحی‌ها بی توجه باشید، نتایج به دست آمده برگشت پذیر خواهند بود. عوامل مختلفی می‌توانند موجب برگشت پذیر شدن این جراحی‌ها شوند که با انتخاب یک پزشک مجرب می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید. این عوامل شامل بارداری، عدم توجه به رژیم غذایی سالم پس از جراحی و عدم تحرک می‌شوند که توصیه داریم حتما آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

مزایای کلی جراحی های زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم مزایای قابل توجهی برای شما به همراه دارد که عبارتند از:

  •  درمان فتق شکم
  •  از بین بردن چربی‌های شکم و نواحی اطراف آن
  • بهبود افتادگی پوست شکم
  •  اصلاح فرم شکم و بهبود آن

معایب کلی جراحی های زیبایی شکم

در کنار مزایایی که بیان شد این جراحی‌ها معایبی نیز دارند که شامل موارد زیر می‌شوند.

  • جراحی‌های زیبایی شکمی ممکن است موجب تجمع مایع در زیر پوست شوند که عمدتا با نام سروما شناخته می‌شود.. به طور معمول برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی و تخلیه این مایع بایستی از لوله‌های تخلیه سروما استفاده نمود.
  • خونگیری هنگام جراحی می‌تواند زمینه‌های تجمع خون در زیر پوست را فراهم سازد. البته این از عوارض نادر جراحی‌های شکمی است.
  • اگر هنگام جراحی پوست بیش از اندازه کشیده شود، زخم‎‌‌های ناحیه تحتانی باز خواهند شد؛ به همین منظور لازم است از این امر جلوگیری شود.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که بیان شد می‌توان به این نتیجه دست یافت که جراحی زیبایی شکم به روش‌هایی گفته می‌شود که برای خارج ساختن چربی‌های شکم و لاغری آن کاربرد دارند. به موجب این جراحی‌ها می‌توان در مدت زمان کوتاه‌تری لاغری را تجربه نمود. این جراحی‌ها شامل لیپوماتیک، لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی می‌شوند.

سوالات متداول

آیا جراحی‌های زیبایی شکمی درد دارند؟

هنگام جراحی از بی حسی استفاده می‌گردد و پس از آن نیز شما می‌توانید از داروهای مسکن برای تسکین دردهای خود استفاده کنید؛ بنابراین این جراحی‌ها درد چندانی ندارند.

جراحی‌های مربوط به زیبایی شکم چقدر طول می‌کشند؟

براساس نوع جراحی و شرایط بیمار مدت زمان درمان متغیر می‌باشد؛ بنابراین نمی‌توان در این باره نظر دقیقی داد.

روش‌های جراحی شکم کدامند؟

این روش‌ها شامل لیپوماتیک، لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی می‌شوند.

تا چه مدت بعد از جراحی شکم باید از گن استفاده کرد؟

توصیه داریم تا دو ماه از گن برای جلوگیری از ایجاد تورم استفاده کنید.

تا چه مدت بعد از عمل زیبایی شکم درد دارم؟

داشتن درد بعد از جراحی شکم کاملا طبیعی و منطقی است. بعد از کشیدن بخیه‎های شکم نیز درد عادی است اما توجه داشته باشید که پس از گذشت چند هفته میزان درد به مرور کاهش می‎یابد. در غیر این صورت حتما به پزشک خود مراجعه کنید. 

بعد از عمل می‌توانم ورزش کنم؟

پس از عمل جراحی تا مدتی باید از هر فعالیت بدنی سنگینی پرهیز کنید اما فعالیت‌های بدنی سبک به بهبود بدن در دوران نقاهت کمک می‌کنند. 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *